Jak zwiększyć jakość obsługi klienta?

Najnowsze wpisy

Poszukiwanie przewagi konkurencyjnej jest istotnym elementem gry rynkowej. Takich przewag możemy poszukiwać w wielu aspektach produktu oraz usługi. Mogą być to cena, jakość, logo, promocje.




Może to być również jakość obsługi klienta (http://www.secretclient.com/jakosc-obslugi-klienta.html) - to częstokroć ten element, jaki wyróżni artykuły danej jednostki od rywalizacji. Sprawi że odpowiednio obsłużony Klient chętniej wróci do wybranego punktu. Dobra obsługa to również szansa na zdobycie rekomendacji której klient może udzielić konkretnej organizacji. Spontaniczna i nie wymuszona rekomendacja z kolei to najlepsza forma reklamy. Elementem koniecznym do należytej obsługi Klienta jest stosownie opracowany jak też realizowany standard obsługi. Dopiero posiadając takie narzędzie pracownicy mogą przeprowadzać założenia jakościowe w zakresie jakości obsługi. Następnym ważnym elementem jest świadomość pracobiorców tycząca się istoty dobrej obsługi klienta w ich miejscu zatrudnienia jak też wsparcia jakie on daje w realizacji pozostałych stawianych przed nimi celów. Celowe jest wtenczas badanie satysfakcji klientów (http://www.secretclient.com/badania-satysfakcji-klientow.html).


Ogólne czyszczenie maszyny
Author: Husqvarna
Source: Husqvarna


telefon
Author: US CPSC
Source: http://www.flickr.com


Pracując nad stosowną jakością obsługi warto jest zastanowić się na pułapem zaangażowania pracowników a także panującą w przedsiębiorstwie kulturą organizacji. Ogromne zaangażowanie pracobiorców może być bowiem kluczem do należytej realizacji celów przed nimi stawianych. Zwiększa także chęć jak też otwartość na realizację standardów obsługi. Wiele firm dopisuje jakość obsługi do systemów motywacyjnych swoich pracowników. To jedna z wielu metod motywowania ekip do tego by oprócz celów ilościowych realizował też założenia jakościowe.




W wypadku stosowania tychże podejść konieczne jest zastosowanie systemu badania jakości obsługi klientów. Najlepszym instrumentem do tego są badania marketingowe. Więcej na http://www.secretclient.com/.