Czym jest reklama zewnętrzna i dlaczego jest tak istotna? Prześledźmy rodzaje tego typu reklamy

Najnowsze wpisy

Reklama zewnętrzna czy reklama uliczna jest zazwyczaj nazywana po prostu „poza domem”. Tego gatunku reklama z użyciem digital signage to także rodzaj takiego rodzaju reklamy, ale w tym przypadku używa się wizualną elektroniczną komunikację.


Reklama
Author: Metropolitan Transportation Authority of the State of New York
Source: http://www.flickr.com
Jaki jest jej cel ? To priorytetowo dotarcie treści reklamy do określonych miejsc, w optymalnym momencie z informacją, która jest dopasowana do lokalizacji wyświetlacza. Outdoor to po prostu reklama eksponowana w przestrzeni miejskiej i pozamiejskiej. Jest pokazywana na specjalnie do tego celu przeznaczonych nośnikach reklamowych, czyli są to billboardy, tablice reklamowe, citylighty, słupy ogłoszeniowe. Są także zamieszczone na nośnikach, przykładowo na wiatach przystankowych czy kioskach. nietuzinkowe pomysły w tego typu reklamie to reklama ambientowa,na przykład opakowywanie budynków czy reklama (ciąg dalszy tego zagadnienia- adlove.pl/) wielkoformatowa, za pomocą form w trójwymiarze. Outdoor to akcje reklamowe, tak zwane ATL, czyli Above The line. Są to reklamy robione poprzez dostępne środki masowego przekazu. Przykłady reklamy outdoor'owej można zobaczyć w tym miejscu: reklama tesco świebodzin.

Miasto
Author: FaceMePLS
Source: http://www.flickr.com
W odróżnieniu od pozostałych mediów, takich jak prasa czy programy telewizyjne, outdoor pokazuje jedynie treść reklamową. Najbardziej popularne nośniki reklamy zewnętrznej, to billboardy, citylight, reklama pneumatyczna i reklama - spoty reklamowe poznań - wielkoformatowa. Billboard to dość popularna nazwa ogromnych tablic, które są używane do pokazywania plakatów reklamowych. Takie reklamy zwykle można zobaczyć przy drogach poza miastami. Często widziane są oświetlone, aby zapewnić odpowiednią widoczność plakatu w czasie nocy. zwykle spotykane wymiary to 6x3, czyli tak zwany cityboard.

Citylight to panel reklamowy o wymiarach 1,20 x 1,80 m. Taki plakat umieszczony jest za szybą z tworzywa, jest również podświetlony. umieszcza się go w reklamach na przystankach, na latarniach, może być też wolno stojący. Reklama pneumtayczna to reklama dmuchana. Jest bardzo szybki w montażu i prosta w przewożeniu. Lekki i ekonomiczny, używany na wielu zabawach w plenerze, ukazywany przez krótki okres. Reklama wielkoformatowa jest bezpośrednio na ścianach budynków czy w okresie remontu budynku na rusztowaniu. zrobione z siatki winylówek, backlightu, który przepuszcza światło. Mogą być też tworzone z pełnego winylu. Oto polecana strona, gdzie można obejrzeć miejsca na tego typu reklamy: daily motion.